Przyszłość jest ekscytująca, a to oczywiście oznacza, że rynek pracy w przyszłości to ogromna szansa dla tych, którzy mają wiedzę i umiejętności do tworzenia i wprowadzania innowacji. To dlatego tak wielu zwolenników w edukacji ma STEM, czyli nauczanie w sposób interdyscyplinarny przedmiotów, elementów związanych jednocześnie z: NAUKAMI PRZYRODNICZNYMI, TECHNOLOGIĄ, INŻYNIERIĄ i MATEMATYKĄ. Wszystko po to aby dla dzisiejszych dzieci tę obiecującą przyszłość zamienić w rzeczywistość. Umiejętności i wiedzę STEM można budować nawet jeśli dzieci nie siedzą w klasie.

Ten artykuł mówi o różnych sposobach w jaki rodzice, ale również nauczyciele, mogą rozwijać i wspierać umiejętności dzieci, które będą miały kluczowe znaczenie dla ich perspektyw zawodowych i to niezależnie od dziedziny w jakiej będą je realizować.

Włączaj dzieci w sposób tworzenia różnych rzeczy jak najwcześniej

Wymyślanie lepszego urządzenia to serce inżynierii. Wyzwanie to zaprojektowanie rzeczy tak, aby użytkowanie różnych przedmiotów było łatwiejsze, szybsze i tańsze. Ale problemem jest nasze podejście do inżynierii, bardzo często dąży się do podkreślania fundamentalnej roli teorii matematycznych, naukowych, a nie praktycznego wymiaru. Na szczęście tworzenie jest interesujące i wciągające, a kiedy dzieci dostają szansę zbudować coś własnymi rękami, to  może dodać im to pewności siebie i motywacji do dalszej naukowej samorealizacji. Bardzo pomocne jest rozwiązywanie problemów poprzez budowanie z klocków LEGO. Warsztaty Bricks 4 Kidz to prosta droga do osiągnięcia tego celu.

Używaj modeli

Inżynierowie sami korzystają z modeli z tej prostej przyczyny, że bardzo trudno ‘ogarnąć’ teoretycznie złożoność wielu skomplikowanych konstrukcji. Dzieci powinny również korzystać z modeli, które mogą im pomóc nauczyć się pojęć abstrakcyjnych. To może się odbywać w wielu formach: wykresów, diagramów, prototypów. Narzędzia te zmniejszają “przeciążenie poznawcze” abstrakcyjnych pojęć i czynią je bardziej zrozumiałymi.

Wielkie wyzwanie to przeprojektowanie

Rozważmy wynalazek, którego używasz na co dzień. Dobrym przykładem jest kuchenka mikrofalowa. Łatwo wychwycić imponującą listę różnic między nowoczesnym modelem a „oryginalnym” modelem z lat 90-tych. Obecna jest tańsza, lżejsza, zużywa mniej energii, jest łatwiejsza w użytkowaniu. Teraz mamy modele z inteligentnymi funkcjami, które mogą reagować na polecenia z naszych smartfonów. To dlatego, że od początku, inżynierowie pracowali nad poprawą projektu. Sam wynalazek to nie koniec pracy. To zasada, która jest rzadko stosowana w szkole, ale można ją próbować stosować w domu. Zachęć dzieci, aby w trakcie tworzenia czegoś, kreatywnie podchodziły do pomysłów i nie bały się ich poprawiać.

Zajęcia Bricks 4 Kidz oferują takie praktyczne podejście, które daje dzieciom możliwość poznania w taki sposób pojęć STEM. Dowiedz się więcej o zajęciach w www.bricks4kidz.com.pl