Dzięki zwróceniu większej uwagi na kwestie związane z STEM, robotyka wśród dzieci staje się coraz popularniejsza – choć nie jest jeszcze elementem powszechnej edukacji.

Aby temu przeciwdziałać, prywatne centra edukacyjne, takie jak Bricks 4 Kidz, pomagają przyswoić dzieciom (w wieku już nawet 6 lat) podstawy programowania w zabawny i kreatywny sposób. Wśród innych korzyści jakie naukowcy zauważają, to fakt, że takie zajęcia mogą pomóc dzieciom zainteresować się tematyką STEM (nauki przyrodnicze, technologia, inżynieria i matematyka), które mogą prowadzić do późniejszej kariery zawodowej. Jak zauważyli autorzy badań uniwersyteckich: „Robotyka posiada szczególny potencjał dla klas wczesnoszkolnych, ułatwiając rozwój poznawczy, motoryczny i społeczny. Małe dzieci mogą stać się na chwilę młodymi inżynierami, bawiąc się z klockami, silnikami i czujnikami, tworząc własne rozwiązania i dzieląc się nimi z innymi”.

To może być ważne w świecie prognozującym poważne braki specjalistów w dziedzinie STEM. Ogólny popyt ma przewyższyć podaż przez co najmniej następnych 10 lat. Jeśli chodzi o inżynierów związanych z robotyką, liczba miejsc pracy będzie rosła o 5 procent rocznie. Oznacza również znaczący wzrost wynagrodzeń na stanowiskach związanych ze STEM. Już dzisiaj wynagrodzenia tego typu specjalistów są znacząco wyższe od przeciętnych.

Przyszli specjaliści od robotyki będą pracować w bardzo wielu branżach, począwszy od tworzenia zabawek nowej generacji i specjalistycznych robotów produkcyjnych, po sprzęt do eksploracji przestrzeni kosmicznej.

Dlatego tak ważna jest w tym wszystkim nie tylko determinacja i prywatne inwestycje rodziców w edukację ich własnych pociech, ale przede wszystkim Państwo kształtujące odpowiednio programy/podstawy nauczania, a także finansujące je.

Bricks 4 Kidz od początku kładzie nacisk na to aby klocki LEGO® aktywnie wykorzystywać do budowania wiedzy i kompetencji dzieci w zakresie inżynierii i robotyki.